.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مذاکره برای تعیین مسئول سازمان عمران سواحل

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران درباره طرح سازمان عمران سواحل که هنوز در استان‌های شمالی متولی ندارد، گفت: توقع ما کیفی‌‌سازی طرح دریا است و در پی مذاکره هستیم تا مسئولی برای سازمان عمران سواحل در استان‌ها مشخص شود

به گزارش 
شمال نیوز به نقل از فارس از هادی ابراهیمی در جلسه ستاد تسهیلات سفر مازندران با بیان اینکه حدود 90 درصد گردشگران و مسافران با هدف استفاده از دریا به مازندران سفر می‌کنند، اظهار داشت: مسئولان باید زمینه‌های رضایت‌مندی مسافران را در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و رفاه عمومی را به درستی برای گردشگران در مازندران فراهم کنند.
وی یادآور شد: مسئله دریا یکی از دغدغه‌های جدی ما است، وجود رئیس سازمان گردشگری که مازندرانی هستند فضای خوبی را برای استفاده از فرصت‌های پیش آمده در دولت دهم برای مازندرانی‌ها فراهم کرده است.
ابراهیمی با تاکید بر اینکه موضوع مهم انتخابات نمی‌تواند عاملی برای اقدام ویژه تسهیلات سفر در مازندران شود، تصریح کرد: از لحاظ کاری طرح دریا برای استان مازندران مهم است.
وی ادامه داد: اقدام برای طرح سالم‌سازی سواحل مازندران نسبت به سال‌های قبل رویکرد متفاوتی دارد و با واگذاری این طرح به بسیج سازندگی نقش مدیریتی و نظارتی استانداری مداوم است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه امسال تمام دستگاه‌های متولی در امر گردشگری باید پای کار باشند، اظهار داشت: مدیریت طرح دریا باید مطلوب باشد، تنها مشارکت فرمانداران مد نظر نیست، ائمه جمعه نیز در اجرای طرح سالم‌سازی دریا دغدغه دارند و ورود بسیج سازندگی سپاه در اجرای طرح سالم‌سازی دریا رویکرد فرهنگی را در این طرح مهم تغییر می‌دهد.
این مسئول با بیان اینکه پیگیری استانداری در اجرای صحیح طرح سالم‌سازی دریا جدی است، ابراز داشت: سال گذشته همین طرح دریا دو یا سه نفر از مدیران را جابه‌جا کرد.
ابراهیمی با تاکید بر اینکه امسال برای ستاد تسهیلات سفر، طرح دریا و ایام نوروز به طور جدی اقدام کرده‌ایم، تصریح کرد: هرگونه موانع برای تحقق و اجرای طرح سالم‌سازی دریا است باید برطرف شود.
وی اضافه کرد: فرمانداران قدرت دارند می‌توانند در طرح سالم‌سازی دریا به گونه‌ای وارد شوند که دیگر دستگاه اجرایی اجازه دخالت به خود ندهد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: وقتی بسیج سازندگی در اجرای طرح سالم سازی دریا وارد شد هدف بهره‌برداری فرهنگی از دریا است.
وی با تاکید بر اینکه فرمانداران بدون نگرانی از کمبود اعتبار به افزایش کمی طرح‌های سالم‌سازی دریا بپردازند، خاطرنشان کرد: تا پایان دولت دهم ساختار ساماندهی سواحل دریای باید به درستی اجرایی شود.
ابراهیمی با بیان اینکه برای برخی از طرح‌های دریا باید برنامه تعریف شود، گفت: اختلاط شنا در برخی از طرح‌های دریا نشانه نبود برنامه‌های فرهنگی است.
وی درباره طرح سازمان عمران سواحل که هنوز در استان‌های شمالی متولی ندارد، یادآور شد: توقع ما کیفی‌‌سازی طرح دریا است و در پی مذاکره هستیم تا مسئولی برای سازمان عمران سواحل در استان‌ها مشخص شود.
معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه در تابستان امسال حدود 150 نفر در سواحل مازندران غرق شدند، بیان داشت: برای مدیریت طرح دریا باید وارد عمل شد، با حرف‌زدن کاری از پیش نمی‌رود.
وی میزان اعتبار وزارت کشور برای هر طرح سالم‌سازی دریا را 75 میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: هزینه‌هایی که برای طرح دریا صورت می‌گیرد نباید هدر رود.
ابرهیمی در پایان گفت: به طور پایلوت در 50 نقطه از سواحل دریای مازندران طرح سالم‌سازی از سوی بسیج سازندگی انجام می‌شود و در صورت رضایت‌مندی، اجرای تمام طرح‌های دریا به سپاه واگذار می‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 7 بهمن 1390
جناب ابراهیمی عزیز؛
خدا را سپاس که حضرتعالی تحصیلات دانشگاهی بالایی دارید و حرف های اکادمیک را از نظرات غیر کارشناسی تشخیص می دهید
برادر عزیز از تجربه کشورهای دیگر استفاده کنید
در مرحله بعد به واسطه شرایط خاص هر منطقه ساحلی روش ها رو بومی سازی کنید
بعنوان یک به اصطلاح متخصص که در این زمینه مطالعات فراوان دارم عرض می کنم که بخشی از مشکلات سواحل بر می گردد به بومیان سواحل که برای کسب درآمد بیشتر مبادرت به ساختار شکنی می کنند والبته در یک تحقیق میدانی متوجه شده ام که بخش عظیمی از این افراد روابط نزدیکی با بعضی از اعضای شورای شهر دارند. قراردادهای سنگین چندین ساله میان شهرداری ها و بعضی از افراد حقیقی که نه تحصیلات مناسب و تجربه کار حدماتی و فرهنگی دارند بعنوان شاهدی برا این ادعای ذکر شده ملاحظه بفرمایید
بعنوان اولین قدم از همه شهرداری های ساحلی خواسته شود تا قراردادها و روزمه پیمانکاران ساحل در 7 سال گذشته به خدمت شما ارسال دارند تا بخشی از حقایق بنده مشخص شود. چه اشکالی دارد اگر سواحل را برای شهروندان و میهمانان جداسازی کنیم ،در هر صورت باید قبول کنیم هر منطقه از کشور دارای ساختارهای فرهنگ ومذهبی خاص خود می باشد .
از طرف دیگر ، سواحل منبع درآمد هستند اگر یک مدل اقتصادی برای آنها طراحی شود، هم نیازهای معمول میهمانان رفع می شود هم سفرهای درون شهری کاهش می یابد و هم منبع درآمد برای حرکتهای فرهنگی می شود ؛ برگزاری جشنوارهای بومی و معرفی فرهنگ وسنت های مازنی ها در منطقه جغرافیایی می تواند بر جذابیت های محیطی و عنای کارهای فرهنگ بیافزاید
همه این موارد و بسیاری دیگر قابل اجرا خواهد بود، اگر تیم کاری هماهنگ و متخصص و دلسوز در گیر کار شوند ،اما متاسفانه الان جو عمومی در سایر استانها در مورد مازندران مخصوصا غرب اینگونه است که مسافران ملزومات ریز ودرشت را به همراه خود به مازندران می آورند تا دچار تورم های مصنوعی شهرهای ساحلی نشوند ؛ نتیجه خرده فروشی کاهش یافته و عملا منافع یک گردشگر به استان وارد نمی شود و شهروندان مازنی تنها دچار ترافیک و آلودگی های زیست محیطی می شوند بی آنکه منافع اقتصادی آن متوجه استان شود ، به آمارهای رسمی اگر نگریسته شود مشخص می شود که گردشگران ورودی به مازندران نیمی از بودجه فرضی خود در این سفر را خرج نکرده از استان خارج می کنند
و این یعنی ، نمی توانیم به توریست خدماتی ارائه دهیم که او راضی به هزینه شود. اجازه می خواهم قسمت اعظم مطالب خود را در فضایی مناسب به خدمت شما اظهار نمایم
یک به اصطلاح متخصص

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.